یک شیدای سرخ‌پوست
یک شیدای سرخ‌پوست

یک شیدای سرخ‌پوست

340-

امروز رفتم مرکز بهداشت برای ملاقات با مشاور تغذیه ! 

خب اولش که باید یکسری از رو سوالا جواب میدادم، رفتم پیش آون خانومه که پرونده ام دستش بود، گفت کد ملیت رو بگو، گفتم و اونم وارد سیستم کرد و گفت شیدا فلانی؟؟؟ گفتم بله ، گفته عه! چطوری؟  خوبییی؟؟ مامان خوبه؟؟ ناگهان لبخندی زدم و گفتم بله خیلی ممنون خوبن! برام جالب بود که آشنا دراومد من که اصلا نمیشناختمش ولی اون منو میشناخت:))) و بعدم رفتم قد و وزنم رو اندازه گرفت، و یکسری سوال پرسید ازم و بخاطر عادت بد غذایی مثل عدم مصرف گوشت به مشاور ارجاع داده شدم  

رفتم پیش مشاور و اونم بعد محاسبه mbi تشخیص داد که من ۷ کیلو اضافه وزن دارم و داشت شروع میکرد به توضیح اینکه چطور عادات تغذیه ایم رو تغییر بدم، خودم اول بحث و استاپ کردم و گفتم من اومدم اینجا که بخاطر رژیم گیاهخواریم از توصیه های شما استفاده کنم یا رژیم غذایی استانداردی رو بهم بدین تا من دستم بیاد دقیقا ! 

چند لحظه مکث کرد و همین طوریم نگاه کرد! بعد گفت ببین خب خودت هم میدونی که بدن به تمامی املاح نیاز داره و تو که گوشت نمیخوری باید این املاح از منابع غیر حیوانی به بدنت برسونی! گفتم بهله، به هرم غذایی روی دیوار اشاره کرد و گفت همه ی اینا نیازه و به قسمت گوشت و لبنیات اشاره کرد و گفت ببین همون قدر که میوه و سبزیجات نیازه بدنت هست گوشت و لبنیات هم به نسبت باید مصرف بشه، دگ نذاشتم زیاد از هرم غذایی بگه گفتم میخوام لبنیات رو هم کم کم حذف کنم ، گفت نههه! تو ی شرایط سنی تو بهتره مصرف لبنیات رو قطع نکنی! 

بعدم گفت من چون تاحالا مراجعه کننده گیاه‌خوار نداشتم نمیتونم الان برات یک برنامه بنویسم از طرفی باید با همکاران با تجربه ام مشورت کنم، گفتم اوکیه، همین که جبهه نگرفت و نگفت نمیتونم کمکت کنم کلی بود! قرار شد دوهفته دگ ببینمش!!‌

امیدوارم یک برنامه خوب بهم بده ، فعلا گفت حبوبات و مغزها رو برای پروتیین بدنت و انواع کلم رو برای کلسیم بدنم مصرفم کنم، گفتم اوکی و زدم بیرون! آها یک چیزی میخواست بگه باید مولتی ویتامین مصرف کنی، گفتم نه من با دوستان گیا‌خوارم که صحبت کردم هیچکدوم هیچ قرص مکملی جز مکمل b12 مصرف نمیکنن! اونم تایید کرد!

( b12 در منابع حیوانی هست و منشا ایجادش باکتری ها هستن همچنین در منابع گیاهی ارگانیک و طبیعی هم موجوده اما از اونجایی که ما همه چیز و شسته مصرف میکنیم یا پاستوریزه و هموژنیزه؛ که مواد حرارت بالایی میبینن باکتری ها از بین میرن و درواقع متبع تولید این ویتامین از بین میره! + b12 ویتامینی هست که بدن خودش اون رو میسازه و تنها ماده خارجی و لازم اون باکتری های مربوطه هستن! گفته میشه در آب چشمه هم b12 موجوده، اما چون من به آب چشمه دسترسی ندارم ازش محرومم)

خلاصه گفت و گوی مسالمت آمیزی بود!!! بنا به تجارب دوستان گیاه‌خوارم انتظار واکنشهای خیلی زننده ای رو داشتم که واقعا باعث خوشحالی و امیدواریم بود این برخوردا :)))



اینم از این 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد