یک شیدای سرخ‌پوست
یک شیدای سرخ‌پوست

یک شیدای سرخ‌پوست

۲۹ تیر ۹۹

دوست داشتم کتاب انسان در جست و جوی معنا رو بخونم. رفتم کتاب خونه های شهر نداشتن. 

...

دارم فکر میکنم چقدر چند سال پیش پوستم کلفت نبود! در حد پوست پیاز شاید بود. الان پیاز دو لا شدم. هنوز با موکت خیلی فاصله هست. 

به قول دکتر هلاکویی پوست نازک بودن و حساس بودن افتخار نیست تو این روزگار ! اصلا!!

...

امشب یک مستند دیدم تحت عنوان *تمرکز* برای سال ۶۵ و مشکل تمرکزگرایی ایران :)

من چون رشته ام شهرسازیه، تا حدودی با این مسئله آشنا بودم و البته الان یک مقداری بحث تمرکز بهتر شده اماااا همچنان تهران بار بالایی داره و خب اصلا جالب نیست.

امروز با ته مونده نتم. چند تا مستند دانلود کردم :)))) خوشحالمممممم بابتش :))))

مستند علف

امشب مستند علف رو دیدم. 

اگر بگم فوق العاده بود اغراق نکردم، واقعا فوق العاده دوست داشتنی و جذاب بود. 

حدود ۱۰۰ سال پیش ۵۰ هزار نفر از عشایر بختیاری و نیم میلیون بز و گاو و گوسفندشون و... باهم حرکت میکنن و ماه ها راه میرن تا به غذا برسن. از کارون میگذرن، زودکوه ۳۷۰۰ متری و فتح میکنن، از صخره‌ها بالا میرن، قایق میسازن، کفشاشونو  در میارن، با بیل برفا رو کنار میزنن و راه و باز کنن تا مسیر رسیدن و هموار کنن!! خیلی ها توی این مسیر سخت میمیرن اما در آخر زنده ها به علفی که دنبالش بودن میرسن  اونا سالی ۲ بار این مسیر و طی میکردن...

 دیدن اینهمه سختی و رسیدن به اون زیبایی واقعا لذت بخش و دوست داشتنی بود. 

من نصف فیلم دستم زیر چونه‌ام بود و شگفت‌زده بودم که چطور ممکنه. از همون دقایق اول فهمیدم خیلی دوستش خواهم داشت... و واقعا تا آخر شیرین بود و اصلا چشم برنداشتم...


عالی و دوست داشتنی :))) شب قشنگی برام ساخت 

۱۹ تیر ۹۹

به این نتیجه رسیدم زندگی با خانواده سخت شده برام چون حدود ۵ ساله که از هم فاصله داشتیم ... من گهگاه و بین زندگی دانشجویی میومدم و میرفتم :)) من عوض شدم... راجع به خیلی چیزها خوندم و نظرم عوض شده ... نظرامون از هم فاصله گرفته ! من رویا ساختم برا خودم، تصمیم های مهم گرفتم، قدم های مختلف برداشتم ... برنامه ریختم برا آینده ام ...‌ تو هیچکدومش با خانواده ام مشورت نکردم ... ذاتا اونا آدم برنامه بریز برا آینده نبودن... یا آدم مشورت خانوادگی نبودیم... بنابراین تنهایی تصمیم گرفتم ... بدون حضور و نظر اونا ... بدون اینکه واضحتر با فازم آشنا بشن!!

در واقع الان با ادمایی هم خونه‌ام که ۵ ساله همو ندیدیم زیاد.. تغییرات همو لمس نکردیم زیاد!!! 



به خودم نزدیکتر شدم... راضیم تا حدی... آسیب هایی که  بهم زدن و دارم میفهمم کم کم! اونطور که دوست دارم زندگی میکنم... یک دوره سخت یادگیری چیزهای مختلف و شروع کردم... همچنان خانواده ام با جهلشون بهم آسیب میزنن.. در حد آگاهی کمک میکنن... تاب آوریم کمه هنوز ... هر روز مطالعه میکنم که بتونم به خودم کمک کنم تحملم بالا بره... دارم مفاهیم جدید میسازم تو ذهنم یا قبلی ها رو اصلاح میکنم... دارم اشتباه میکنم... دارم درست میرم... قراره با کله برم تو دیوار.. شایدم نه راحت بگذره. .. شایدم معمولی بگذره. .. شاید  خیلی بهتر از چیزی که فکر میکنم بشه. . شاید! فعلا چشم بسته و در ابهام جلو میرم! تا ببینیم چطور میشه!



۱۸ تیر ۹۹

عمیقا فکر در مورد آینده مبهم دل نگرانم میکنه ...

نمیخوام بیشتر توضیح بدم چون شاید خیلیا که اینارو میخونید خودتون همچین حسی دارید :))


زندگی سخت شده :)) برای توان من سخته :)) در ۲۳ سالگی :)))))))

۱۷ تیر ۹۹

چند روزیه حال ندارم زیاد. یکمش  مربوط به همون قضیه حال گیریه. 

یکمش فشار درسا و ماهیت اونهاست که چون طراحی هست روندش کنده و حداقل ۲ هفته وقت میخواد ایده ای تو ذهنم شکل بگیره و اجراییش کنم در غیر این صورت چیز جالبی از توش در نمیاد که خوشم بیاد ازش :( شاید هم بشه فعلا که نشده :) 

یکمم احتمالا بخاطر پریودمه که نزدیکه...


دیروز دیدم تقلای زیادفایده نداره بستمش و رفتم سراغ یک کار دگ ... اما اون کار جدیدم خامه خامه اونم ۲ هفته وقت میخواد تا ایده اش تو ذهنم پخته شه:))) بنابراین امروز اونم رها کردم :)))

کارام که کند پیش میره کلافه میشم...


البتههه گرمای هوا هم اصلا بی تاثیر نیست .. تو هوای گرم ذوب میشم انگار

امیدوارم هوا خنکتر بشه. منم آهسته و پیوسته کارام و خوب پیش ببرم :))))) 


...

عصر رفتم پیاده روی .. چیپس و ماست گرفتم شب فیلم ببینم یک فیلم گذاشتم الان به اسم *جاندار* چند دقیقه اولش و دیدم، دیدم مناسب مود الانم نیست و کمکی بهش نمیکنه بستمش :) شرلوک هلمز گذاشتم اونم تو مودش نبودم بستم گفتم هیچی به اندازه نوشتن حالم و جا نمیاره بنابراین آمدم اینجا حالم و خوب کنم و ذهنم و نظم بدم  ...


الان راضیم :))) 

ولی چقدم خواب میاد امشبااا، احتمالا زودتر بخوابم :))) 

خلاصه همممیننن :))) شمام مراقب خودتون باشید ببینید چی دوست دارید و چی میخواید :))) 

شب و روزهاتون خوششششش